ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek
A SYC szolgáltatásokat igénybe vevő megrendelők részére.

Hatályos: 2023.02.06. napjától.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a SPEED CAR ASSISTANCE-SERVICE Kft. (Közvetítő) által a Save Your Car (SYC) mobil applikáción keresztül nyújtott elektronikus szolgáltatásokat (SYC szolgáltatás) igénybe vevő személyek (Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

A SYC applikációjában (továbbiakban App) történő regisztráció, illetve a Szolgáltatás megrendelése a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak elfogadását jelenti.

A SPEED CAR ASSISTANCE-SERVICE Kft. adatai:
Teljes név: SPEED CAR ASSISTANCE-SERVICE Korlátolt Felelősségű Társaság Cégjegyzékszám: 19-09-516538
Székhely: 8229 Csopak, Fürdő utca 24/B.
Adószám: 23108453-2-19
Bankszámlaszám: 10300002-13413991-00014909
Elektronikus elérhetőség: info@saveyourcar.hu
Nyilvántartó hatóság: Veszprémi Törvényszák Cégbírósága

Közvetítő szerződéses jogviszonyban áll autómentést végző partnerekkel (Partner), akiket a Közvetítő által nyújtott elektronikus szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfelekkel összekapcsolja. Ügyfél és a Partner között közvetlenül jön létre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet szerinti autómentési szerződés, Közvetítő az Ügyfél és a Partner között létrejött szerződésben nem szerződő fél, Közvetítő csak közvetítői feladatot lát el az Ügyfél és a Partner között.

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed Magyarország területén, illetve Európa országaiban nyújtott minden olyan szolgáltatásra, amely Közvetítő által üzemeltetett App-on keresztül történik. Az App-on keresztül elérhető szolgáltatások igénybevételének feltételeit az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) szabályozza.

Jelen dokumentum
● nem kerül iktatásra,
● kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, ● nem minősül írásbeli szerződésnek,
● magyar nyelven íródik.

1

Az ÁSZF visszavonásig hatályban marad és folyamatosan elérhető, módosításai az App-on történő közzététellel lépnek hatályba.

Az App működésével kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Bevezető

Közvetítő a Partnerekkel kötött megállapodás értelmében az információs társadalommal összefüggő közvetítői szolgáltatást végez. Feladata az App-on keresztül a Partnerek által nyújtott autómentési szolgáltatások igénybevételéhez szükséges tartalom és hozzáférés biztosítása az Ügyfelek számára. Közvetítő az App-ra látogató Ügyfél számára információt ad, árajánlatot közvetít és szerződést készít elő. Az App-on keresztül az Ügyfél által leadott elektronikus rendelésleadással a jelen szerződésben írt feltételekkel szerződéses jogviszony jön létre az Ügyfél és a Partner között.

Elérhetőségek

Ügyfélszolgálatunk Kapcsolattartásra rendszeresített email címünk: info@saveyourcar.hu Ügyfélközpontunk elérhetősége: https://saveyourcar.hu
Telefon: +36 30 090 4444

Tárhely-szolgáltató

DigitalOcean LLC
Székhely: 101 Avenue of the Americas, 10th Floor Adószám: EU528002224
elektronikus elérhetőség: contact@digitalocean.com Weboldal: https://www.digitalocean.com

Fogalmi meghatározások
Mobil applikáció
: A mobil applikáció okostelefonokon futó szoftver, alkalmazás vagy program. App: Közvetítő által üzemeltetett okostelefonon futó szoftver elnevezésének összessége.

Közvetítő: Az információs társadalommal összefüggő közvetítő szolgáltatást nyújtó szolgáltató, aki App-on keresztül - a Partnerek megbízásából autómentési szolgáltatások igénybevételéhez szükséges - tartalmat és hozzáférést biztosítja az Ügyfelek számára.

Közvetített szolgáltatás: az App-on keresztül autómentési szolgáltatás igénybevételéhez szükséges tartalom és hozzáférés biztosítása az ügyfelek számára.

page2image50965376 page2image50966144

2

Partner: A partner egy gyűjtő fogalom, az a jogi vagy természetes személy (egyéni vállalkozó), aki Közvetítő szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban áll és Ügyféllel közvetlen autómentés vonatkozásában szerződéses kapcsolatot létesít.

Egyedi Szerződés: a Közvetítő és a Partner között létrejött egyedi megállapodás, amely tartalmazza a szerződés jelen ÁSZF-ben nem szabályozott lényeges tartalmi elemeit, a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezését.

Autómentési szerződés: a Ptk. és a 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet szerinti szerződések, aminek során a gazdálkodó szervezet (Partner) sérült vagy műszaki hibás jármű továbbítását vállalja. A jármű alatt értendő a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelék II. bekezdésében körülírt járművek.

Alapvető rendelkezések

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint az ÁSZF-re a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény rendelkezései. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Közvetítő jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításokat a Közvetítő azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal az applikáció felületén közzéteszi. Ügyfél az App használatával elfogadja, hogy rá nézve az App használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

Az ÁSZF mind a Partnerekkel, mind pedig az Ügyfelekkel szemben hatályosak.

Ügyfél, amennyiben belép a Közvetítő által üzemeltetett App-ra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója az App-nak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben az Ügyfél nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult az App tartalmának megtekintésére.

Közvetítő fenntart magának minden jogot az App és annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint az App terjesztése tekintetében.

A megrendeléssel létrejött szerződés nyelve magyar, a magyar nyelv nem tudásából eredő félreértésekért, károkért a Közvetítő felelősséget nem vállal.

3

Felelősség

Az App-on található információk kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Közvetítő nem vállal felelősséget.

Közvetítő, mint közvetítő szolgáltató kizárja felelősségét:

● mindazon károk tekintetében, amelyek a Partner és az Ügyfél között létrejött szerződésből származnak, beleértve a harmadik félnek okozott károkat is,

● a Partner által megadott valótlan adatok tekintetében,

● az App-on elhelyezett információk helyességéért, valóságtartalmáért vagy a jogszabályoknak való megfelelőségéért, illetve a jogszabályba ütköző tartalommal harmadik személynek okozott jogsérelemért, illetve kárért,

● a SYC szolgáltatás megrendelése vonatkozásában a Partner által tett nyilatkozatért,
● Ügyfél által megadott hibás, valótlan tartalmú információ, adat vonatkozásában,
● a rendszer használatából adódó, a működés teljes leállításából, változásokból eredő esetleges károkért, ● egyéb, a közvetítőn kívül álló okra visszavezethető hibákért, károkért (vis maior),
● az Ügyfél számára a SYC szolgáltatás igénybevételéből eredő esetleges anyagi vagy erkölcsi kárért.

Az Ügyfél és a Partner közötti szolgáltatással kapcsolatos jogsértések esetén a Közvetítő a jogszabályok által megkívánt keretek között együttműködik a hatóságokkal a jogsértést elkövető személyek felelősségre vonása érdekében és fenntartja magának a jogot, hogy az Ügyfél vagy a Partner által elkövetett jogsértés esetén az illetékes hatóságnál bejelentést tegyen.

A Közvetítő, amennyiben a SYC szolgáltatással kapcsolatos jogsértések miatt bírság, büntetés, vagy bármilyen más jogcímen megfizetendő összegben marasztalást szenved, úgy a jogsértővel szemben mind a Közvetítő által kifizetett összegek tekintetében, mind ezen túlmenően teljes kártérítési igénnyel lép fel.

A Közvetítő nem avatkozik bele az Ügyfél és a Partner között felmerült jogvitákba, bármilyen vita kialakulásakor az App Ügyfelei és Partnerek mentesítik Közvetítőt mindennemű igénytől, követeléstől és kártérítéstől. (a Közvetítő nem köteles beleavatkozni az Ügyfél és a Partner között felmerült jogvitába, azonban a panasz a Közvetítőhöz is érkezhet).

Közvetítő a Szolgáltatás 95%-os rendelkezésre állást garantálja, éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás.

A Közvetítő jogosult a Szerződés megkötését megtagadni, ha a Partner díjtartozása áll fenn a Közvetítővel szemben, vagy a korábbi szerződés megszüntetésére a Partner súlyos szerződésszegése miatt került sor.

4

App használata

Az App-on csak nagykorú, cselekvőképes személyek rendelhetik meg a SYC szolgáltatást.

Ügyfél a szolgáltatás megrendelése során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Közvetítő kizárja felelősségét, amennyiben felhasználó (Ügyfél) más nevében, más személy adataival veszi igénybe a SYC szolgáltatást.

A Közvetítőt az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A szolgáltatás díja az Ügyfél által leadott megrendelés módosítását követően, illetve hibás adat, információ megadása miatt módosulhat.

0.
Szükséges eszköz
:
iOs vagy Android operációs rendszerrel rendelkező okos eszköz.

1.
Töltse le 
okos eszközére a Save Your Car nevű alkalmazást az App Store-ból (iOS) vagy a Google Play áruházból (Android).

2.
Megnyitás 
után az applikációt használhatja regisztráció nélkül vagy regisztrációval.

3.

Regisztráció (nem kötelező):
Regisztrálhat Magánszemélyként vagy Cégként.

Töltse ki a regisztrációhoz szükséges adatokat.

Tekintse át az ÁSZF-et, illetve az Adatkezelési Nyilatkozatot és amennyiben elfogadja a szerződésben leírtakat pipálja ki az ide tartozó üres rubrikákat.

4.
Belépés 
az Applikációba.

Fogadja el a helyadatok illetve a push értesítések engedélyezését.
Megnyitás után, az „Autómentő rendelése” kezdő oldalon elküldheti megrendelését.

5

5.
Autómentés rendelése

Használja a helymeghatározás funkciót a gyorsabb és pontosabb címek megadásának érdekében.

Ha nem regisztrált: Tekintse át az ÁSZF-et, illetve az Adatkezelési Nyilatkozatot és amennyiben elfogadja a szerződésben leírtakat pipálja ki az ide tartozó üres rubrikákat.

6.
Megrendelés 
elküldése

Összesítő oldal jelenik meg, ahol a megrendelés összes adatát láthatja.
Erről az oldalról még vissza tudd lépni az előző oldalakra és módosíthatja a megadott adatokat. A megrendelés megerősítésre gombra kattintva a megrendelés véglegesen leadásra kerül.

7.
Megrendelés nyomon követése

• Sikeres keresés után a megrendelés adatainak az összegzését látja, kiegészítve az Autómentővel kapcsolatos információkkal.

• Sikertelen keresés esetén a megrendelés adatainak az összegzését látja, illetve az újra keresés opciót.

8.
Teljesítés 
esetén

Amennyiben korábban nem adta meg, hogy hova legyen elszállítva a gépjárműve, itt kötelező megadnia, amit megtehet egy gombnyomással: az aktuális helyzetének a megosztását engedélyezve.

Értékelést küldhet a megrendelést végző Autómentőssel kapcsolatban.
Automatikusan megkapja a megrendeléssel kapcsolatos számlát, a megadott email címére.

9.
Lemondás 
esetén

Opcionálisan indoklást írhat a megrendelés lemondásának az okáról.

Amennyiben az Ügyfél, azaz Ön mondta le a megrendelést fizetési kötelezettsége keletkezik, amiről automatikusan megkapja a számlát, a megadott email címére.

6

10. Jelmagyarázatok

• a felső piros sáv a 4 oldal kitöltöttségének az aktuális lépését mutatja, a megrendelés alatt • az oldal alján látható megrendelés gomb a 4. oldal kitöltése után zöldre változik
• a megrendelés gomb alatti ár, mindig az aktuális költségét mutatja a megrendelésnek
• ahol $ jel van az érték mellett, az plusz költséget jelent a megrendelés vonatkozásában

• infóbuborékok segítenek a kitöltésben egyes rubrikák mellett: „karikában i betű”

Fizetési módok

Partner a megrendelt szolgáltatás díját banki átutalással, valamint készpénzes fizetés útján tudja teljesíteni Partner által kiadott számla alapján.

Szolgáltatások köre

Az autómentési szolgáltatás kizárólag online rendelhető meg. Az App-on megjelenített szolgáltatási díjak forintban értendők.

Szolgáltatás megrendelésének feldolgozása és teljesítés

A megrendeléseket a Közvetítő dolgozza fel a megrendelést leadását követő 5 percen belül.

A megrendelések feldolgozása a nap 24 órájában történik. Partner ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja Közvetítőnek, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

Ha a megrendelést egy Partner sem tudja teljesíteni, Közvetítő köteles erről Ügyfelet haladéktalanul tájékoztatni.

A szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató felelőssége

A Közvetítő felelősségére az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény 7-12. §-i az irányadók.

7

Fizetési kötelezettség

Ügyfél a SYC szolgáltatás megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

Elállási jog

Ügyfél az autómentés megkezdése előtt elállhat a szerződéstől, azonban köteles megtéríteni a Partnernek felmerült kárát. Ügyfél köteles megtéríteni a kiállási díjat, amely a kalkulált szolgáltatási díj 10%-a. Ezen összeget a kiállított elektronikus számla átvételét követő 8 napon belül köteles megfizetni.

Amennyiben Ügyfél élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti első sorban az App felületén, illetve a Közvetítő telefonos elérhetőségén.

Vegyes rendelkezések

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Közvetítő az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Közvetítő egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Közvetítő és Partner, továbbá Ügyfél vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Panaszkezelés rendje

A SYC szolgáltatás célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, az Ügyfél teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Ügyfélnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mailen, vagy levél útján is közölheti.

Közvetítő és Partner a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, a Közvetítő vagy a Partner a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja (elektronikusan megküldi) az Ügyfélnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Közvetítő vagy a Partner a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja (elektronikusan megküldi) az Ügyfélnek.

Az írásbeli panaszt a Közvetítő vagy a Partner 7 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Közvetítő és a Partner is, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

8

Az Ügyfél (fogyasztó) panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

Az Ügyfélnek (fogyasztó) panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetősége:

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Az Ügyfél panasza esetén igénybe veheti az Uniós ODR online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát az Ügyfél az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

A Partnert, illetve érintettsége esetén a Közvetítőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Szerzői jogok

Az App szerzői jogi műnek minősül, tilos az App-on megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Közvetítő írásos hozzájárulása nélkül.

A Save Your Car (SYC) mint név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Közvetítő írásos hozzájárulásával lehetséges.

Hatályos 2023.02.06.

page9image51017792 page9image51017984

9